Sijainti

As Oy Helsingin Hakaniemenranta 16

Hakaniemenranta 16, 00530 Helsinki

Tiedote taloyhtiön hallituksen kokouksesta 5.6.2019

1.Taloyhtiön ilmastointi säädetään elokuun puolivälissä. Joihinkin asuntoihin asennetaan samalla tarkastusluukkuja. Asiasta jaetaan myöhemmin tiedote, jossa säädöistä ja asennuksista kerrotaan tarkemmin.

2.Taloyhtiön hallitus päätti hankkia C- ja D-portaiden kylmäkellariin uudet kylmälaitteet rikkoutuneiden tilalle ja samalla uusia myös A- ja B-portaiden laitteet. Kaikki kylmälaitteet ovat elinkaarensa päässä, eikä niitä kannata korjata.

Tausta kylmäkellareita koskevasta päätöksestä:

Osakkeenomistajille jaetun kyselyn vastausten perusteella pääosa osakkaista haluaa säilyttää asuntokohtaisen säilytystilan kylmäkellarissa. Kyselyssä tiedusteltiin, tulisiko kylmäkellari säilyttää nykyisenkaltaisena vai haluavatko asukkaat oman jääkaapin/pakastimen/jää-viileäkaapin, jolloin kylmäkellarit remontoitaisiin kokonaan ja vapautunutta tilaa voitaisiin käyttää esimerkiksi lastenvaunujen säilytystilana.

Kun kysely tehtiin, kylmälaitteet olivat vielä ehjät.

Ratkaisun perustelu:

Kevään yhtiökokouksessa pohdittiin vielä tilan remontoimista ja mahdollisen ylimääräisen yhtiökokouksen järjestämistä aiheesta. Laitteiden rikkoutuminen kuitenkin muutti tilanteen. Tilan remontointi ja asuntokohtaisten kylmälaitteiden hankinta (sitä edeltävine kyselyineen) vie aikaa, ja remontti saataisiin valmiiksi vasta myöhään syksyllä tai talvella. Asian ratkaisemisella on kiire, koska muutoin syksyn sato ei ehdi kylmätilaan.

Kylmälaitteiden uusiminen on kaiken lisäksi selvästi edullisempi ratkaisu kuin tilan remontointi ja erillisten kaappien hankkiminen.

Tiedote on tuotettu Talosivu.com tiedonhallintajärjestelmällä